کتاب بازاریابی - آموزش روش های نوین بازاریابی

  • ۰
  • ۰

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی مداوم و همیشگی کاربران از فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی لازم است که کاربران اطلاعات خود را در زمینه‌های گوناگون بالا ببرند.

 

یکی از مواردی که امروز مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ مبحث تکنیک‌ها و شیوه‌های درست و موثر سئو برای دریافت بک لینک است.

در این مقاله به اختصار در این مورد صحبت شده است.

سئو چیست؟

سئو مخفف کلمه سرچ اِنجین آپتی میزیشن  به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. سئو به کارهایی برای بهتر شدن نگاه یک صفحه ی وب در صفحات موتور جستجو که طبیعی یا الگوریتمی است؛ می گویند.

سئو برای یاری رساندن به پیشرفت وابستگی و پیوستگی و دیده شدن تار نما‌ها در بدست آوردن نتایج با غایت ارتقای رتبه و مقام، ایجاد شده است. سئو روند راحتی نیست؛ چرا که به دانش، آگاهی و علم فراوان احتیاج دارد. از آن طرف، موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل با تحولات خود، قابل پیش بینی نیستند.

بک لینک چیست؟

هنگامی که حرف سئو به میان می آید؛ بک لینک‌ها و دریافت بک لینک اهمیت بسزایی پیدا می کند.

بک لینک چیست ؟ دریافت لینکی از تارنمای سایرین به سایت شما را بک لینک می گویند.

بک لینک‌ها به عنوان نماینده ی مورد اطمینان مردم نسبت به یک سایت هستند و این خود اهمیت دریافت بک لینک مرغوب را در سئو بالا می برد.

به دلیل اهمیت بک لینک‌ها در اعتبار سنجی یک تارنما، آنچه در دریافت بک لینک‌ها باید مورد توجه قرار داد؛ توجه به کیفیت بک لینک‌ها از کمیت آن‌ها است.

از بک لینک‌ها می توان به دو نوع: بک لینک فالو و بک لینک نوفالو نام برد.

شخصی که اثرات بک لینک در موتور جستجو را نمی داند، در واقع به درستی از چگونگی و کیفیت دریافت بک لینک اطلاعی نمی تواند داشته باشد؛ چرا که از عوامل سودمندی گوگل برای احتساب رتبه بندی، دریافت بک لینک است. به طور قطع می توانیم بگوییم که دریافت بک لینک خوب خیلی مهم است.

در واقع بک لینک، پیوندی بین دو تارنما برای دستیابی آسان یک کاربر به مفاهیم و مطالب بیشتر است.

تکنیک‌های سئو برای دریافت بک لینک:

یکی از اهم ترین مسیر‌ها برای بهتر شدن سئو خارجی دریافت بک لینک، این است که پیامی را به عنوان پیام مهمان در تارنمای دیگران و یا در شبکه‌های اجتماعی بنویسیم. برای این که رتبه ای در خور و شایسته در گوگل به دست آوریم؛ این است که در سئو خارجی و سئو داخلی رعایت اصول به صورت مساوی و باهم لازم و ضروری است.

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو برای دریافت بک لینک که اهمیت ویژه ای دارد، این است که، دریافت بک لینک از تارنمای مورد اطمینان باشد و ارتباطی مستقیم با حیطه ی شغلی و پیشه ی شما داشته باشد. در این راستا بهتر این است که برای دیدن برآیند‌های ارزشمند، از تارنما‌های گوناگون دریافت بک لینک صورت بگیرد. به طور مثال اخذ سه بک لینک از سه تار نمای متفاوت، خیلی ارزشمندتر از اخذ سه بک لینک از یک تارنما است.

از دیگر شیوه‌های سئو برای دریافت بک لینک می توان به این مورد اشاره کرد که فرآورده ای بی همتا که برای کاربران جذابیت داشته باشد، به وجود آید.؛ که این سبب می شود کاربران در فضای مجازی و وبلاگ‌ها درباره ی آن فرآورده سخن می گویند و این بدین معناست که دریافت بک لینک از طرف کاربران متعددی صورت می گیرد.

مصاحبه از شگردهایی است که می توان در دریافت بک لینک استفاده کرد؛ به این صورت که می توان ضمن صحبت کردن با خبرنگارها، مارک یا نام نمای خویش را برای آن‌ها بازگو کرد و به دریافت بک لینک از آن‌ها توفیق یافت.

همکاری استراتژیک، یکی دیگر از فنون دریافت بک لینک است. با دیگر برندهایی که با شغل و پیشه ی شما ارتباط دارد؛ همکاری داشته باشید که سبب دریافت بک لینک مرغوب و خوب می شود.

با گذاشتن تصاویری در تارنمای خود و مجوز دادن به این که دیگر کاربران بتوانند این تصاویر را در تارنمای خویش بکار بندد؛ به این طریق که در این تصاویر یک کد HTML جای دهید. هنگامی که این تصویر، توسط کاربران در تارنمای خود قرار گیرد؛ شما به دریافت بک لینک از آن‌ها توفیق یافته اید.

رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از روشهایی که برای دریافت بک لینک با کیفیت استفاده می شود خرید رپورتاژ آگهی است. البته این روش معمولا نیاز به پرداخت هزینه دارد.

بوجود آوردن پویش تبلیغاتی؛ برای بهتر شدن سئو خارجی می توان پویش تبلیغاتی با هدف مشخص و معین تشکیل داد؛ که برای این کار باید با گروهی از تلاشگران حیطه ی شغلی خود، ارتباط داشته باشید و از آن‌ها در خواست کنید که پویش شما را به اشتراک بگذارند و با این روند، دست به دریافت بک لینک زدید.

با ساختن لینک‌های داخلی به آسانی می توان به مکان شایسته راهنمایی شد. این لینک‌های داخلی به شما کمک می کند که به آسانی به دریافت بک لینک مرغوب دست یابید و مرتبه ی تارنمای خویش را افزایش دهید.

سخن پایانی:

استفاده ی درست و به جا از رایانه و اینترنت می تواند ما را در پیشبرد و رسیدن به هدف‌ها یاری کند.

با اطمینان کامل می توان گفت که دریافت بک لینک و شگرد‌های سئو برای دریافت بک لینک از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که اگر با این تکنیک‌ها آشنایی نداشته باشیم در حین انجام کار، دچار مشکل میشوم؛ گاهی هم امکان دارد استفاده ی اشتباه از بک لینک‌ها و دریافت بک لینک مخرب، تارنمای ما توسط گوگل و موتور‌های جستجو جریمه شود.

 

 

  • ۰۰/۱۲/۱۷
  • کتاب بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی