کتاب بازاریابی - آموزش روش های نوین بازاریابی

  • ۰
  • ۰

 

5 اشتباه بزرگ مدرس‌ها که باعث می‌شود نه خیلی معروف شوند، نه بتوانند درآمد خوبی داشته باشند، اولین مورد اینکه . . .

 

زنجیره محصولات ندارند، منظور اینکه اگر یک محصول اصلی داریم و می‌فروشیم، لازم که در کنارش سه تا محصول دیگر هم داشته باشیم، یک محصول کاملاً رایگان، شاید ویدیوهای اینستاگرام، شاید ویدیو یا مقاله‌ای در سایت‌مان، محصول رایگان درواقع باز می‌تواند ویدیو یا هر فرمتی باشد ولی به ازای دریافتش ما ایمیل یا اطلاعات تماس می‌گیریم، بعد یک محصول ارزان که شاید بهترین گزینه کتاب باشد یا هر مورد دیگری و در نهایت آن محصول اصلی که حالا قیمت بیشتری دارد و مهم‌تر.

اگر این 4تا مورد را داشته باشیم باعث می‌شود که بتوانیم با این گزینه‌های پایین‌تر، ارزان‌تر و رایگان آن محصول اصلی را خیلی بیشتر بفروشیم، پس نمی‌توانیم ما یک تک محصول اصلی داشته باشیم، بدون داشتن محصولات قبلی که گفتم، به این مورد زنجیره محصولات می‌گویند.

دومین مورد اینکه، بسیاری از مدرس‌ها با صنعت آموزش به اندازه کافی آشنا نیستن، آموزش یک صنعت مثل همه موارد دیگه، مثلاً در صنعت آموزش همیشه ارزش ذهنی یک همایش حضوری، خیلی بیشتر از ویدیو یا یک کارگاه کوچک، مثلاً در صنعت آموزش یک کتاب جایگاه شما را خیلی بالاتر می‌برد با اینکه در اصل خیلی فرقی ندارد، محصول آموزشی شما ویدیو باشد یا کتاب ولی کسانی که با این صنعت آشنا هستند می‌دانند که کتاب باعث برند‌سازی خیلی بهتری برای شما می‌شود تا یک ویدیوی آموزشی.

سومین مورد اینکه بسیاری از مدرس‌ها، محصول جامع ندارند، محصول جامع یک محصول بسیار کامل، فکر شده با تمام جزئیات لازم هست، که یک مسیری یا فرآیندی را از 0 تا 100 تقریباً توضیح می‌دهد، پس ما نمی‌توانیم یک مدرس خیلی موفقی باشیم و کل امیدمان به وبینارهایی باشد که هر هفته برگزار می‌کنیم یا محصولات جسته و گریخته‌ای که شاید یک ساعت، دو ساعت، چند ساعت یک آموزشی می‌دهیم، باید محصولات جامعی داشته باشیم که شخص با خرید آن بداند که دیگه هرچی در آن حوزه لازم، حالا تقریباً هرچی که لازم دریافت می‌کند.

چهارمین مورد اینکه اغلب مدرس‌ها به اندازه کافی یادنمی‌گیرند، من توضیح می‌دهم که یک مدرس هر روز باید سه تا کار را انجام دهد، یادگیری، تولید محتوی، رشد کسب و کار، اگر هر روز نیاموزیم بعد از یک مدت، مثال‌هایمان، مطالب‌مان، اسلایدهایمان، همه‌چی تکراری میشه و افراد دیگه با ما همراه نخواهند شد.

پنجمین مورد که باز خیلی اهمیّت دارد اینکه برای ساخت تریبون تمرکز نمی‌کنند، منظور از تریبون هر رسانه یا هرجایی که هواداران ما جمع شدن و ما هر لحظه که بخواهیم می‌توانیم یک اطلاع‌رسانی جدید انجام دهیم.

مثلاً اکانت اینستاگرام ما می‌تواند یک تریبون باشد، سایت ما، ایمیل‌هایی که جمع می‌کنیم، لینک‌دین ما یا هر رسانه‌ی دیگری می‌تواند تریبون‌های ما باشد و وقتی هواداران زیادی را در این تریبون جمع می‌کنیم، خوبیش اینکه وقتی کتاب جدیدی نوشتیم، وقتی محصول جدیدی ارائه دادیم، کافی که در آن تریبون‌ها اعلام کنیم که این اتفاق افتاده و از همان لحظه اول می‌توانیم فروش‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

 

  • ۰۱/۰۱/۱۴
  • کتاب بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی