کتاب بازاریابی - آموزش روش های نوین بازاریابی

  • ۰
  • ۰

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل به شمار می‌رود که برای رتبه بندی کردن سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.به طور تقریبی می‌توان گفت که تقریبا 9 سال است که این الگوریتم در گوگل مورد استفاده قرار گرفته است و برای رتبه بندی کردن سایت ها از آن استفاده می‌شود. از اصلی‌ترین وظایفی که این الگوریتم در گوگل دارد این است که با سایت‌هایی که تقلبی هستند مبارزه کند. سایت‌هایی که با تولید محتواهای بی‌ارزش و یا مطالب تکراری باعث بی‌حوصلگی و دلزدگی در کاربران گوگل می‌شوند از طریق این الگوریتم مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

مفهوم الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در واقع یکی از جدید‌ترین الگوریتم های گوگل می‌باشد که اصلی‌ترین وظیفه آن شناسایی سایت‌هایی است که محتویات آنها کپی می‌باشد. این الگوریتم 9 سال است که در گوگل برای شناسایی سایت‌ها با محتواهای کپی و بی ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الگوریتم به عنوان یک پالایه در جست‌وجو شناخته می‌شود. الگوریتم پاندا در سال 2011 طراحی، و در گوگل مورد استفاده قرار گرفت. مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ای که برای این الگوریتم تعریف شده است و بر همان اساس کار می‌کند این است که سایت‌هایی که دارای محتواهای بی ارزش و کپی برداری هستند را در گوگل متوقف کند و به آنها اجازه نمایش ندهد. الگوریتم پاندا به طور مرتب آپدیت می‌شود تا بتواند به بهترین نحو ممکن وظایف خود را در این زمینه انجام دهد. الگوریتم پاندا با وجود مزایای بیشماری که دارد برای بسیاری از سایت‌هایی که مطالب کپی و بی‌ارزشی دارند و بار علمی‌ای نیز ندارند بسیار مضر است، چون این الگوریتم از بی‌ارزش بودن یک محتوا و یا کپی بودن آن به هیچ عنوان چشم پوشی نمی‌کند.

 

اثر الگوریتم پاندا بر سئو سایت

همانگونه که در متن بالا به آن اشاره کرده‌ایم گوگل برای نظم‌دهی بیشتر سایت ها و جلوگیری از انتشار مطالب کپی و بی ارزش در سایت ها از این الگوریتم استفاده می‌کند. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که الگوریتم پاندا بسیار خشن است و در معنای عامیانه این گونه گفته می‌شود که این الگوریتم به هیچ عنوان با کسی تعارف ندارد و باعث می‌شود مطالب بی ارزش که کپی هستند در جست‌وجو توسط کاربر به هیچ عنوان برای او نمایش داده نشوند. اگر سایتی که محتوای کپی در سایت خود قرار داده است توسط این الگوریتم جریمه شود و دوباره بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد بسیار زمان‌بر خواهد بود و در بسیاری از مواقع حتی غیر ممکن نیز می‌باشد.

الگوریتم پاندا چه بخش هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد

از مهم‌ترین وظایف الگوریتم پاندا این است که به جست‌وجو سایت هایی بپردازد که دارای محتوای کپی هستند و آن‌ها را جریمه کند و این سایت ها در جست‌وجوی کاربر نمایش داده نشوند. این الگوریتم به صورت هوشمند قادر است این موضوع را تشخیص دهد که محتوایی که در این سایت قرار داده شده است در سایت دیگری نیز وجود دارد پس ما دیگر به سایت مشابه، با محتوای مشابه نیازی نخواهیم داشت و در هنگامی که یک فرد مطلب را جست‌وجو می‌کند سایتی که محتواهای کپی داشته باشد نمایش داده نمی‌شود. از دیگر مواردی که الگوریتم پاندا به بررسی آن‌ها می‌پردازد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

کیفیت محتوا

الگوریتم پاندا تنها محتواهایی که کپی هستند را شناسایی نمی‌کند بلکه از نظر این الگوریتم محتواهایی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشد نیز ارزش نمایش دادن ندارد و به همین دلیل در هنگام جست‌وجو کاربر محتوایی را که بی‌ارزش تلقی کند را نمایش نخواهد داد. تلاشی که باید در این رابطه انجام دهید این است که در هنگام تولید محتوا تنها به ارتقاء پیدا کردن در گوگل فکر نکنید بلکه تلاش بر تولید محتوایی باشد که کاربر را به خود جذب کند تا با مطالعه مطالب سایت شما دیگر نیازی به جست‌وجو در رابطه با آن مطلب در سایت‌های دیگر نباشد. در خیلی از موارد فرد با کلیک کردن بر روی مطالب دلخواه خود کاملا به یک صفحه نامربوط می‌رسد و یا یک صفحه خالی برای او نمایش داده می‌شود که گوگل این موارد را تشخیص می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا رتبه سایت شما به این دلیل کاهش یابد.

 

قوانین مربوط به تبلیغات در سایت

از مسائل بسیار مهم دیگر  که الگوریتم پاندا آن را مورد بررسی قرار می‌دهد تبلیغات می‌باشد در این رابطه می‌توان به چند نکته کاربردی و مفید اشاره نمود و آن هم این است که همواره سعی کنید تا آگهی‌های تبلیغاتی در سایت شما بیشتر از محتوایی که در سایت دارید، نباشد چون مخاطبان و یا کاربران هنگامی که به سایتی وارد می‌شوند که شامل تبلیغات بسیار زیادی است، از آن سایت خارج می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود تا کاربران نسبت به سایت شما دلزده شوند و علاقه‌ای نداشته باشند تا دوباره به سایت شما مراجعه کنند؛ و از مهم‌ترین علل این موضوع مواجه شدن با انبوهی از تبلیغات در سایت شماست که موجب می‌شود کاربر با صرف زمان بیشتری به محتویات سایت دسترسی پیدا کند.

سخن پایانی

گوگل برای رتبه‌بندی و دسته‌بندی کردن سایت ها از الگوریتم های به خصوصی استفاده می‌کند. همانگونه که شما نیز اطلاع دارید در روند رتبه بندی یک سایت، گوگل 200 الگوریتم را به کار می‌گیرد و بر اساس آن‌ها سایت را رتبه بندی می‌کند. الگوریتم پاندا از مهم‌ترین و خشن‌ترین الگوریتم هایی است که وظیفه اصلی آن شناسایی سایت هایی می‌باشد که محتوای کپی شده و بی ارزش دارند.

  • ۰۰/۱۰/۲۲
  • کتاب بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی