کتاب بازاریابی - آموزش روش های نوین بازاریابی

  • ۰
  • ۰

بازاریابی درونگرا و برون گرا : تفاوت چیست؟



  سطح مقدماتی

در سال 2019، هدف اصلی بازاریابی همان چیزی است که در سال 1920 بود، یعنی به دست آوردن سرنخ یا فروش از طریق تبلیغ یک محصول یا خدمات. با این حال، می توان متوجه شد که بازاریابی در عملکرد خود در حال تغییر دائمی است. باید با تحولات تکنولوژیکی و عادات مردم مقابله کند.

اینکه مردم چگونه اطلاعات به دست می آورند هیچ ربطی به نحوه عملکرد دیروز ندارد. اولین تحولات بزرگ در این بخش با دیجیتالی شدن ظاهر شد. ما از وب سایت ها و اشیاء مرتبط با آغوش باز استقبال کرده ایم. برای دیدن فرصت های عالی برای شرکت هایی که مایل به توسعه شهرت خود و همچنین کسب و کار خود هستند کافی است. به همین دلیل است که استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی تکامل یافته اند. و در حال حاضر، آنچه بین سال‌های 2009 و 2016 کار می‌کرد، دیگر لزوماً در سال 2019 کار نمی‌کرد. مانند هر تکامل، ما شاهد ظاهر شدن اولین حرکت‌های این وسایل ارتباطی جدید بودیم.

به لطف اینترنت، فضا اساساً نامحدود شده است. شما می توانید تعداد بی نهایت صفحه وب، پست های وبلاگ و محتوای پیشنهادی داشته باشید. به جز، حتی با وجود این همه محتوا، جلب توجه مردم بسیار سخت تر است. چه محتوایی مورد توجه قرار می گیرد؟ مردم از چه وب سایت هایی بازدید خواهند کرد و چه پیشنهاداتی را دانلود خواهند کرد؟ امروز دیگر برای فضای تبلیغاتی نمی جنگید، برای جلب توجه می جنگید! این بر مصرف کننده ای که احساس می کند مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مشکوک شده است، تأثیر می گذارد. اینگونه است که برندها روز به روز مشروعیت خود را از دست می دهند.

بازاریابی درونگرا
بازاریابی برونگرا (یا بازاریابی سنتی) چیست؟

بازاریابی خارجی (یا تبلیغات سنتی) شامل تبلیغات پخش شده در تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی، بازاریابی تلفنی، پست مستقیم یا حتی تبلیغات خیابانی است. آنها ابزارهای ارتباط جمعی برای انتشار پیام به مخاطبان زیادی هستند. برای مدتی کار کرد، اما با بیش از حد، مردم دیگر حتی متوجه آن نمی شوند. مصرف کننده نیز می خواهد خود را از گفتمان برندها رها کند. از این به بعد دیگر مجبور نیست برای کسب اطلاعات از فروشنده سر بزند، نظرات مشتریان به همان اندازه موثر و قابل اعتمادتر است. بازاریابی برون گرا نیز هزینه بسیار بالایی دارد (برای نتایج کلی کمتر رضایت بخش) و اندازه گیری ROI دشوار است. در واقع، شما مجبور خواهید بود پیام خود را اغلب تکرار کنید تا شانس شنیده شدن داشته باشید و همچنین در معرض افرادی قرار می گیرد که به طور بالقوه بخشی از هدف شما نیستند. بدون اینکه فراموش کنیم که این بازاریابی سنتی مزاحم است. چه کسی دوست دارد هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود توسط یک تبلیغ تلویزیونی مزاحم شود؟ آیا صحبت کردن با تلفن در وقت ناهار سرگرم کننده است؟

به همین دلیل است که راضی بودن به تاکتیک های بازاریابی برون مرزی اکنون کافی نیست.

    با پخش و نتفلیکس، چه کسی هنوز تلویزیون تماشا می کند؟
    با سیستم عامل های موسیقی دیجیتال (Spotify، Deezer، برنامه Apple Music و غیره)، چه کسی هنوز به رادیو گوش می دهد؟
    با تعداد وب سایت ها و وبلاگ هایی که هنوز روزنامه می خوانند؟
    با لیست قرمز (bloctel.gouv.fr) آینده بازاریابی تلفنی چیست؟

دعوت به اقدام جدید
بازاریابی درونگرا چیست؟

اجرای یک استراتژی بازاریابی درونگرا بیشتر به دنبال آوردن مخاطب به سمت شماست تا اینکه به طور مداخله جویانه آنها را جستجو کنید. اساساً، شما مشتریان بالقوه خود را به جای جلب توجه آنها جذب می کنید. امروز قبل از مصرف، در مورد نیاز یا مشکل او و همچنین راه حل هایی که می تواند مشکل او را حل کند، تحقیق می کند. اینجاست که ایجاد محتوای مرتبط، بهینه و خاص نقش می بندد... مانند حضور هوشمند در رسانه های اجتماعی. ایده این نیست که همه را جذب کنید، بلکه فقط افرادی را جذب کنید که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند. در این دوران که ما همه چیز را می خواهیم، ​​فوراً در دسترس بودن با کلیک ضروری است. یکی از تفاوت‌های مهم بین بازاریابی برون‌گرا و درون‌گرا، ارتباطات است. در استراتژی بازاریابی درونگرا، ارتباط دو طرفه است، یعنی افراد می توانند با برند درگیر شوند، در حالی که در استراتژی بازاریابی برون گرا، برند پیامی را ارسال می کند، اما تعامل با این یکی غیرممکن است.

بازاریابی ورودی شامل: بازاریابی محتوا، SEO، SEA، وبلاگ نویسی، وب سایت، اجتماعی است

l فروش، رسانه های اجتماعی (ارگانیک و پولی)، محتوای ممتاز (آهنربای سرب)، CTA، صفحات فرود، فرم ها، صفحات تشکر، اتوماسیون بازاریابی، ایمیل ها، خبرنامه ها، نسخه های نمایشی... .

قیف بازاریابی ورودی توسط PumpUp
انتخاب بین بازاریابی ورودی و خروجی

عصر بازاریابی درونگرا فرا رسیده است! عوامل متعددی باعث می شوند:

    مصرف کننده بیش از حد در معرض پیام های تبلیغاتی برندها قرار می گیرد
    اعتقاد به استدلال های برند به طور فزاینده ای ضعیف است
    ما دیگر نمی خواهیم مزاحم شویم

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی خارجی
موقعیت شماره 1: شما در حال ساختن استراتژی بازاریابی خود هستید

شما هنوز اقدامی برای بازاریابی ندارید و می خواهید این بخش از کسب و کار خود را توسعه دهید؟ تمام توان خود را در بازاریابی درونگرا قرار دهید. کارآمدتر و سودآورتر خواهد بود.
موقعیت شماره 2: شما در حال حاضر یک استراتژی بازاریابی برون مرزی دارید

مطمئناً متوجه کاهش بازگشت سرمایه خود شده اید، طبیعی است، بازاریابی سنتی دیگر مانند قبل سودآور نیست. پس چرا امروز بخشی از بودجه بازاریابی خود را در بازاریابی درونگرا سرمایه گذاری نمی کنید؟ شما هرگز تحت تأثیر تغییرات قرار نخواهید گرفت زیرا بازاریابی درونگرا تحولات را در نظر می گیرد و برای ارتقای کسب و کار شما با تغییرات سازگار می شود.

 

  • ۰۱/۰۱/۳۱
  • کتاب بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی