کتاب بازاریابی - آموزش روش های نوین بازاریابی

  • ۰
  • ۰

چرا مقابله با ابهام مهم است

روان رنجوری یعنی ناتوانی در تحمل ابهام.

مردم مانند اطلاعاتی مانند قورباغه ای در اقیانوس به نارگیل چسبیده اند.

هنگام تصمیم گیری ، افراد از انتخاب هایی که اطلاعات مربوط به آنها را از دست می دهند اجتناب می کنند. این صدا به اندازه کافی منطقی است پس از همه ، چرا اگر چیزی را در مورد آن مطمئن نیستید ، انتخاب می کنید؟

مشکل این است که افراد در مورد اطلاعات تصمیم گیری می توانند کمال گرا باشند. در آزمایشات جامعه شناختی نشان داده شده است که اطلاعات از دست رفته باعث می شود افراد انتخاب های غیرمنطقی انجام دهند. این به عنوان اثر ابهام شناخته می شود.


تعریف: اثر ابهام

اثر ابهام یک سوگیری برای اطلاعات کامل در تصمیم گیری است. به عبارت دیگر ، مردم تصمیم بدی را که در آن همه اطلاعات شناخته شده است به تصمیم گیری خوب که شامل اطلاعات از دست رفته است ترجیح می دهند.


اثر ابهام دارای پیامدهای تجاری متعددی برای فروش ، بازاریابی ، انگیزه کارکنان و تصمیم گیری است.

مثال: اثر ابهام

سو در حال خرید خانه جدید است. او خانه A و B را در نظر دارد.

او خانه A. را ترجیح می دهد خانه A نیز ارزان تر است. او از مامور خود که قبلاً در خانه A زندگی می کرد می پرسد ، مامور می گوید "من نظری ندارم".

اطلاعات مفقود شده در مورد خانه A برای خرید خانه B شکایت می کند - پول بیشتری برای خانه ای خرج می کند که او آنقدر دوست ندارد.

 

برخورد با ابهام
در آزمایشات جامعه شناسی نشان داده شده است که اثر ابهام نسبتاً رایج است. با این حال ، همه را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

برخی از افراد در انتخاب هایی که تا حدودی دارای ابهام هستند کاملاً راحت هستند. همچنین می توان افراد را برای تصمیم گیری بهتر در شرایط مبهم آموزش دید.

در تجارت ، ابهام یک قاعده است نه یک استثنا.

انتظار می رود که رهبران در مواجهه با ابهام تصمیمات منطقی و به موقع بگیرند. این مهارت اغلب با عنوان "برخورد با ابهام" شناخته می شود.

مقابله با ابهام ممکن است یک مهارت کرکی به نظر برسد اما مهم است.

یکی از وظایف اساسی رهبری این است که به پیروان اطمینان دهد - جهت دهد. رهبرانی که در مواجهه با عدم قطعیت یخ می زنند ، رهبر نیستند. رهبرانی که انتخاب های بدی انجام می دهند زیرا نمی توانند ابهام را تحمل کنند ، مخرب هستند.

  • ۰۰/۰۶/۱۸
  • کتاب بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی